Bild 1 av 1

AGENDA
Datum : 24 november
Tid: 9:00 -11:00
Plats: Digitalt möte via  Zoom

PROGRAMMET UPPDATERAS KONTINUERLIGT

Tillbakablick 2020
Destination Sigtuna blickar tillbaka på 2020
Vad hände egentligen 2020- hur har det påverkat destinationen Sigtuna? 

– Visit Sweden- Sverigebilden utomlands
 Kommer vi kunna välkomna våra internationella gäster igen, hur är deras bild av Sverige och hur kan vi möta den?
Lena Gunnerhed, Head of Insight Management, Visit Sweden

Framtiden ser ljus ut för vår destination
-Destination Sigtuna presenterar Julen 2020 samt kampanjer och evenemang 2021
Hur kommer julen 2020 se ut i destination Sigtuna? Hur marknadsför man något när restriktionerna ser ut som de gör och hur resonerar Destination Sigtuna inför 2021 med de årliga arrangemangen?
Maria Martin, Projektledare och Alexander Kercevic, Marknadsansvarig berättar om tankarna inför de sista veckorna av 2020 men även kampanjer 2021.

-Sigtuna Bike Arena
Mountainbike arenan Sigtuna Bike Arena, en XCO-bana redo för internationella tävlingar, växer fram vid Stadsängarna i Sigtuna stad. När kommer arenans stå klar och vad kommer den att innehålla? Hur arbetar Sigtuna Sports Club tillsammans med   Sigtuna stadsängar Exploaterings AB, Bonava, Sigtunahem och Sigtuna kommun för att skapa Sveriges nya Cykeldestination? Fredrik Jonsson, Sigtuna Sports Club berättar

– Business & Hospitality Managment – ett nytt internationellt gymnasieprogram på SSHL
Career program – ett nytt internationellt gymnasieprogram på SSHL med fokus på Business & Hospitality Management. Utbildningen är 2 årigt och en kombination av teori och praxis med start hösttermin 2021. Christina Peters, Programkoordinator berättar om utbildningen och hur näringen kan vara en del av satsningen.

-Hur ser framtiden ut för Arlanda?
Fredrik Jaresved, Strategi, Masterplanning och Operationell Excellence, Swedavia

Anmälan till partnerträffen gör du HÄR

Länkt till mötet skickas ut till anmälda den 23 November.