Prenumerera på bloggen!

15 maj

Kära partners- nu är det dags för hemester!

I onsdags meddelade vår Statsminister Stefan Löfven det som vi i vår strategi förutspådde, resor i sommar skall inte överskrida 1-2 timmar i transport från vår bostad.
Vi är därför så klart extra glada och stolta över att vi i onsdags släppte vår senaste kampanj Hemestra i Sigtuna. Målgrupperna som vi arbetar för att locka till Sigtuna är vi två, barnfamiljen och tillsammans med vännerna. Fokus ligger mycket på aktiviteter, många av dessa ute i naturen. Vi visar även de fina möjligheter som finns till övernattning i vår destination genom att lyfta paket från hotellen.

Vi har listat förslag på aktiviteter om 4 timmar, 8 timmar och 24 timmar för dessa målgrupper.
Det finns även en möjlighet att sortera aktiviteter efter intresse.

Hur kan vi hjälpas åt att tillsammans sprida kampanjen?
– lägg gärna in dem på http://destinationsigtuna.se/evenemangstips/
– Hjälp oss genom att använda den bifogade loggan, den kan enkelt läggas på bilder som kopplas till Hemester i Sigtuna.
– Länka från er kommunikation och era hemsidor till vår hemsida https://destinationsigtuna.se/hemester/
– Har ni paketerbjudanden eller evenemang att erbjuda lägg gärna in dem på http://destinationsigtuna.se/evenemangstips/ så hamnar de även på Hemester-sidan

Arbetet med att planera för de extra 500 000 kronor som Destination Sigtuna AB fått i ägartillskott från Sigtuna Kommun pågår internt hos oss.
Vi har bett om hjälp från er i näringen genom en referensgrupp- ni kommer lägga några timmar på detta och era inputs är otroligt viktiga för oss för att stötta er på rätt sätt och för att kommunikationen skall nå så långt som möjligt. Kan du tänka dig att vara en del av denna referensgrupp. Hör gärna av dig till anna.lakmaker@destinationsigtuna.se